söndag 1 september 2013

Varm choklad

Idag drack jag höstens första varma choklad. Var faktiskt riktigt länge sen jag drack varm choklad, säkert i början på det här året!
Men åh det var så gott. Jag gillar när chokladen inte är för söt och när den smakar rätt mycket choklad. Därför brukar jag ha i några bitar mörk choklad som får smälta i mjölken, det ger en god smak. Sen så ska det ju absolut toppas med lite vispad grädde och gärna lite marshmallows om man vill lyxa till det ordentligt! Som pricken över i:et liksom :) Idag blev det endast grädde som topping.




















Här får ni ett bra "grundrecept" på varm choklad:

Varm choklad:
1 kopp

mjölk efter storlek på koppen (jag hade muminmugg)
1/2 msk kakao
ca 1/2 msk strösocker
2 bitar mörk choklad

vispad grädde som topping

Värm upp mjölken med kakao och socker. Lägg i chokladen och låt den smälta. Häll upp i din kopp och spritsa på vispad grädde. Mums!




















//Matilda

2 kommentarer:

  1. Åh såg gott det ser ut, nu gjorde du mig allt sugen :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, gå och gör en kopp vetja ;) Det är så himla gott!

    SvaraRadera