lördag 28 september 2013

Adventskalender

Idag såg jag på Annas blogg om en te-adventskalender som finns att köpa här. Det tycker jag låter lite kul, lite annorlunda, inte så vanlig. Skulle ju vara rätt kul att ha, att få dricka en kopp te varje dag med olika smaker framför kanske julkalendern? :)
Fast sen kom jag på att man egentligen skulle kunna göra något likadant själv. Man skulle antingen köpa olika sorters teer i butiken eller gå till en tebutik som säljer massor med lösteer, köpa 1 msk av 24 olika sorter och sen packa in själv i små plastpåsar. Måste fundera på det, kanske något att pyssla med under oktober/november?

Såhär ser kalendern som man kan köpa ut;
















Under andra år har jag t.ex gjort en pepparkakskalender där jag bakade 24 st pepparkakor i olika former som jag sedan hängde upp på väggen i små metallringar med ett tyg bakom. Och så gjorde jag förra året en godis/pralinkalender där jag gjorde lite olika julgodis som jag packade in i små cellofanpåsar och hängde upp på väggen.

Någon som har en kul idé med vad man kan ha i sin adventskalender?

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar