onsdag 25 september 2013

Julbokstips

Det finns en hel del julböcker att välja mellan på marknaden. Då menar jag för det mesta kokböcker med jultema. Det är bra det! Där samsas två av de bästa sakerna jag vet. Att baka/laga mat och julen förstås. Jag har faktiskt ganska många hemma och tänkte därför ta och tipsa er om dem. Ni kanske är i behov av en kokbok med juliga recept eller ni vill kanske uppdatera er julgodistillverkning till lite nya smaker? Ja då ska ni nappa på någon av mina tips :)

Böcker om (bara) julgodis:

Julgodis - för små och stora sockerbagare
av Johanna Westman



















Julgodis
av Jessica Staël von Holstein



















Julgodis



















Blandat (julbakning/julgodis):

Julbak och julgodis (det är en så rätt gammal bok så jag vet inte om man kan köpa dem längre)



















Julens godsaker
av Mia Öhrn



















Kokböcker:

Vår julkokbok



















December - från adventspyssel till nyårspartaj
av Johanna Westman och Jens Linder



















Om jag skulle välja ut härifrån mina topp 3 - favoriter skulle det nog bli December, Julgodis - för små och stora sockerbagare och Julens godsaker. Så om inte annat tycker jag ni speciellt ska ta en titt på dom böckerna för dom är riktigt bra!




















//Matilda

4 kommentarer:

  1. Trevliga boktips! Jag tycker mig känna igen den där gamla "Julbak och julgodis", jag undrar om inte mina föräldrar kanske har den. En annan gammal julbok som de har är den här: http://www.bothnia.se/bokbilder/8129.jpg vilken jag alltid tyckte om att bläddra i när jag var yngre. Det var i den jag fick tipset om att inte fotografera med blixt inomhus på julen för stämningsfulla bilder, vilket jag provade någon gång i tonåren och har sedan fortsatt så. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en riktigt bra bok men gamla klassiker till jul tycker jag :)
      Oj, den skulle jag vilja få tag på, gillar sådana lite äldre böcker!

      Radera
  2. Jag har den tredje boken, tycker den är jättebra!

    SvaraRadera
  3. Den har mycket bra godisrecept, välfylld :D

    SvaraRadera