söndag 8 september 2013

Vilket väljer du?

Har skapat en liten lista över saker man ska välja emellan. Man märker att det börjat komma många roliga jullistor/frågor på olika bloggar, men jag har inte sett så många såna här listor med saker man väljer mellan.
Hoppas ni skulle svara på min lista och om ni gör det - länka väldigt gärna till min blogg för det är jättekul att se era val!

Julskinka - Köttbullar
Aladåb - Rullsylta
Lussekatter - Julstjärnor
Julen är här - Gläns över sjö och strand
Julstjärna - Adventsljusstake
Rött - Guld
Snö - bart
Sunes jul - Tjuvarnas jul
Mjuk pepparkaka - Pepparkakor
Kanelsocker - äppelmos (på gröten)
Knäckebröd - vörtbröd
Jul med familj - släkt
Gravad lax - rökt lax
Knäck - kola
Prinskorv - Julkorv
Papperskalender - chokladkalender
Julmust - glögg
Lussakatter med saffran - utan saffran
Kalle Anka - "tv-fritt"
Paketinslagningskväll - Slå in paket när man köpt dem




































//Matilda

3 kommentarer:

  1. den här listan tänker jag svara på :)

    SvaraRadera
  2. Ah, det var din lista - kul!
    Ja, jag har ju hört om de där finska kakorna nu när du berättade om dem, Tror ändå att jag röstar för Lussebulle ;)

    SvaraRadera