fredag 22 november 2013

Planer inför december (och slutet av november)

Nu vet ni, nu är det inte långt kvar till den underbaraste månaden på hela året. Om en vecka och två dagar är det faktiskt december! Och jag kan inte förstå det, det känns som det gått så hemskt snabbt igen. För en tid sedan började jag ju skolan och nu har jag nästan gått halva klart redan.

Slutet av november och hela december, de är ju som sagt den bästa tiden. Jag har mycket olika saker jag måste "hinna med" att göra för julen är slut igen.
Till att börja med pynta hemmet lite, fira lillajul och första advent. Sedan gå på julmarknader, någon julkonsert kanske, lucia i kyrkan..
Och så det här som jag gjort ett collage av. Det bästa, som att baka pepparkakor och saffransbullar, göra julgodis, dricka glögg och lyssna på julmusik, läsa tidningar och få inspiration och leta efter bra julklappar och slå in dem. Favoritsysslor!






































Nästa veckas onsdag tänkte jag göra pepparkaksdeg för att den ska hinna stå några dagar till fredag när jag tänkte baka pepparkakor till lillajul och advent. Sedan veckoslutet efter det tänkte jag kanske baka mina saffransbullar med mandelmassa och apelsin (himmelskt goda!!). Sedan blir det ju att försöka sig på pepparkakshuset jag visade er.

Förresten, vet någon hur länge pepparkaksdeg (hemgjord) håller sig i kylskåpet?

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar