fredag 15 november 2013

Hur ska årets pepparkakshus se ut?

Det börjar ju bli dags för att tänka på hur pepparkakshuset ska se ut i år! Jag har tänkt laga pepparkaksdeg sista veckan i november och det är ju inte långt kvar dit, endast två veckor! 
Förra året gjorde jag ett rätt litet, enkelt och stilrent hus. Blev riktigt nöjd med det, sådär litet och sött. I år tänkte jag också göra en lite mindre modell, men kanske något svårare..

Jag kan inte direkt säga att jag är världsbäst på att göra pepparkakshus. Det är ju lite av en konst att få det riktigt snyggt. Det svåraste med det hela är ju att få det att hålla ihop snyggt med det smälta sockret. Jag råder er att vara två! :)
Jag försöker i alla fall mitt bästa och något år går det åt skogen och något år går det riktigt bra. 

Jag hittade den här bilden som jag blev väldigt inspirerad av;

































Har tänkt försöka mig på något liknande, fast som jag redan sa, i mindre modell. 
Visst är det snyggt? :)

Min lilla planering;





























Brukar ni göra pepparkakshus varje år?

//Matilda

2 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt! Ser himla knepig ut att göra, men tvivlar inte på att du klarar av det! :)

    SvaraRadera
  2. Haha ja, jag kanske klarar det bara jag koncentrerar mig och får lite hjälp ;D

    SvaraRadera