onsdag 30 oktober 2013

Årets/säsongens första...

...frost: 25 september
...glögg: -
...julmust: 5 oktober
...snö: -
...pepparkaka: 27 oktober
...lussekatt: 2 september
...julmusik: 12 oktober
...risgrynsgröt: 31 augusti (!!)
...blogginlägg: 3 augusti
...jultidning: 17 oktober
...julgodis: 26 oktober (tänker då på mina saffranspraliner)








































Tänkte att jag skulle skriva en liten lista med datum när jag gjort något speciellt juligt eller när det "hänt" något juligt som typ frost och snö. Är ju kul att sedan gå tillbaks till den här listan nästa år för att se hur tidig eller sen man var med saker 2013 :)























Ni får gärna använda listan i era bloggar om ni vill och länka till mig!
Kommer ni på något annat man kan ha med i listan?






//Matilda

2 kommentarer:

  1. Vilken rolig lista! En sån lista skulle jag också vilja göra, men tyvärr så har jag redan glömt alla viktiga datum :P får bli nästa år!

    SvaraRadera
  2. Aa haha :) Jag skulle också helt säkert ha glömt bort alla datum men som tur hade jag skrivit inlägg den dag jag gjort/ätit det för de flesta sakerna :D

    SvaraRadera