lördag 10 oktober 2015

Julgodisnyheter gånger två



Idag var jag i matbutiken en sväng och råkade då se att de börjat sälja julgodis. Wihoo! Då känns det som julen inte är långt borta. Måste förstås gå runt och kolla på allt för att se om det skulle finnas något nytt och visst hittade jag några goda nyheter!

Den första var Fazers årliga vinterchoklad, "Winter edition", som i år hade smak av tranbär, mandel och julkryddor. Förra årets smak var lite av en besvikelse för mig och jag vet att när det kommer till sådana här julsmaker brukar det ändå inte smaka så hemskt mycket, så jag hade inte så stora förväntningar faktiskt. När jag smakade en bit blev jag ändå glad att det faktiskt smakade något och inte bara mjölkchoklad. Tranbär och mandeln kände jag inget smakmässigt, endast konsistensmässigt, men julkryddorna kom fram bra. Den smakade helt enkelt pepparkaka. Det är det bästa jag vet så förstås tycker jag den här chokladen är super, men det som ändå var tråkigt är att den smakar exakt likadant som Fazers julchoklad som säljs varje jul i butikerna och som just innehåller pepparkakor, fruktbitar och mandel. Inte så stor idé att sälja en "ny" smak som ändå smakar precis likadant som deras klassiska julchoklad tycker jag?

5 av 5 i betyg pga älskar smaken, men bara tråkigt att den smakar exakt som en annan choklad som funnits i butikerna i åratal.




Något jag blev otroligt glad att se på hyllan var nämligen, hör och häpna, Dumle pepparkaka! Äntligen har den hittat till Finland efter sisådär fyra år!? Ja, Finland brukar ju vara en del efter bland mycket tyvärr.

Vad tyckte jag då? Mycket god! Älskar Dumle och den blev bara mer underbar med pepparkakssmak. Mums!

Stark 5:a i betyg.





























//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar