torsdag 15 oktober 2015

Äntligen Allers Julmagasin!

Så hittade jag också äntligen Allers Julmagasin, årets första julmagasin, som varje år. Verkar som julen redan har börjat mycket mer i svenska butiker än vad den gjort i finska..? Åtminstone enligt den uppfattning jag fått av att läsa er bloggar. Massor av julmust, jultidningar och julnyheter. Det är så himla synd, vill ha, behöver ha(!) mera jul till butikerna med detsamma!!






































Nåväl, för att prata om Allers Julmagasin lite mer - blev så glad av att hitta den i butiken idag. En av mina favorit julmagasin. Har köpt den sen 2010 och ja, jag var ju bara 13 år gammal då så ni förstår hur länge jag varit lika galen i julen som nu haha!

Som varje år ger den så mycket julstämning med sina vackra bilder och inspiration. Skulle ändå gärna ha sett lite mer recept i form av julmat. Nu var det bara bakverk och godis, vilket förstås är kul det med, men gillar att få nya ideér till julbordet.






Två recept jag definitivt tänker testa till julen är "Snöbollar med apelsinsmak" och Syltade clementiner med julkryddor". Lät otroligt gott tycker jag!

Och så ni sidorna om världens största julmässa? Hur underbart såg inte det ut? Paradiset för julälskare va? Skulle inte direkt säga nej till ett besök där.





























//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar