lördag 17 oktober 2015

Ett besök på IKEAs julavdelning

Så var en mycket viktigt punkt under oktober månad avklarad. Nämligen ett besök på IKEA för att kolla på deras julavdelning. För mig har det nästan åt blivit lite av en tradition att göra det, känns som det är det första juliga som brukar hända i butikerna så här års.




Var riktigt fint och juligt som vanligt och det fanns mycket snyggt jag gärna skulle ha köpt om jag haft egen lägenhet, men nu nöjde jag mig bara med en rulle julklappspapper, vitt paketband och pepparkakshjärtan- och stjärnor som jag spenderat kvällen åt att dekorera med kristyr för att öva mig lite. Är lite trixigt det där. Först och främst måste kristyren få en perfekt konsistens, sedan ska en ha ett perfekt stort hål i spritspåsen och så vara stadig på handen när en dekorerar. Resultat får ni se senare!






































De bjöd även på glögg och pepparkakor vid köksavdelning vilket var en trevlig överraskning. Årets första glögg - check!






































//Matilda

2 kommentarer:

  1. Får nog bli en tur till Ikea och kolla in julen där. Vad gött med glögg. :)

    SvaraRadera