tisdag 6 oktober 2015

Årets önskningar

Förr, när en var mindre, var det otroligt viktigt det här med önskelista. Tomten skulle absolut få ens önskelista så han visste vad en vill ha. Nuförtiden skickar jag den inte till Tomten, men brukar ändå skriva för mig själv en liten önskelista. Bara för skojs skull sådär. Och för att min familj ska ha en aning om vad jag önskar mig. En kan ju alltid åtminstone hoppas på att hitta något av sina önskningar i julklapparna..

Jag önskar mig, som varje år den senaste tiden, mycket porslin och annat som kan komma till nytta i ett framtida egna hem. Jag samlar på Iittala-tallrikar av serien "teema", just denna färg som syns på bilden nedanför (celadon är namnet på färgen). Önskar mig alltid även böcker, just nu står Dorotea Malmegårds nya dessertbok högt på önskelistan. Något jag verkligen, alltså v-e-r-k-l-i-g-e-n är i stort behöv av just nu är ett par nya hörlurar. Gärna dessa vita Urbanears. Såna en har i öronen är inga bra, några månader senare hör en inte ett dugg med dem ju!




























Vad önskar du dig i år?

//Matilda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar