lördag 1 november 2014

Om årets julmagasin

Som jag berättade tidigare köpte jag två olika julmagasin när jag var i Sverige, Allers Julmagasin och Stora Juljournalen. Båda två tidningar jag köper varje år och som jag verkligen gillar.























Tycker Stora Juljournalen skulle kunna haft lite mer recept. Allers hade många fler tycker jag. Och recept gillar jag alltid! Mat och godis är ju en stor del på julen och därför är det kul att få lite inspiration på vad en ska göra till jul, något nytänkande. Tycker det var ganska så vanliga recept i år, sådana som en liksom redan hört om.

Designen är snygg på Stora Juljournalen och tycker så om när tidningen är gjort i lite tjockare papper än vanliga tidningar.























Alltså, riktigt bra och mysig tidning som ger en julstämningen varje år och som har allt en jultidning behöver! Pyssel, recept, julklappstips, inredning osv.
4/5 får den av mig. 







































Allers Julmagasin är en himla bra tidning som också har allt som behövs. Mycket sidor och innehåll. Tidningen är ju verkligen värd priset, väldigt billig måste jag säga, men det som stör mig är att den nästan blir dubbel dyrare när den säljs i Finland! Därför passade jag på att köpa den i Sverige när jag visste att den var så billig där.

Rätt många recept och mycket fina bilder att kolla på. Alla som läser tidningen hittar helt säkert något som intresserade dom.























Det känns ändå som det mesta som fanns i båda tidningarna i år är sådant en redan sett. Mycket börjar redan vara påhittat och det blir svårare för varje år att hitta på helt nya, roliga saker att skriva och visa om.

Allers Julmagasin får också 4/5 från mig :)

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar