onsdag 22 oktober 2014

Juliga inköp från Sverige

Som jag berättade tidigare här på bloggen skulle jag under höstlovet åka till bästa Sverige och även där till Ullared! I måndags kom jag hem och nu tänkte jag visa er vad jag köpte för juligt från både Ullared och matbutiken. Förstås köpte jag en hel massa mer än det här, men inget av det var juligt.








































Det jag köpte från Ullared var julmust (både liten plastflaska och burkar), sådant finns tyvärr inte här i Finland, hallon/lakritsglögg, rött band, förpackning med band och julklappsetiketter, nougat, mandel, hasselnötter & pecannötter och nedräkningsljus. Från matbutiken kanelknäcke (supersupergott!),  chaite, Allers Julmagasin och Hemmets Juljournal.

Något som verkligen är smart är att köpa julgodisingredienserna i Ullared om du åker dit nu före julen! Speciellt nötter och sådant som är mycket dyrare i matbutiken. I Ullared hittar du allt det för bara några tior! Perfekt :)

Glöggen är jag väldigt nyfiken på, är det kanske någon som smakat på den förut? Är den god? Ska vänta lite med den, någon gång in i november antar jag.






























Är glad att jag fick med mig ett par julmagasin från Sverige också. Dom är ju så mycket billigare där och dessutom hittar en inte Stora Juljournalen i Finland. Därför är jag väldigt glad att jag lyckades hitta just den tidningen, en av mina stora favorit från tidigare år!

Ja, så fick med mig en massa fina saker som är perfekta nu till julen. Det var verkligen en toppenresa!

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar