fredag 31 oktober 2014

Jag längtar...

Har sett flera bloggar som skrivit om vad dom längtar till och vad dom inte längtar till.
Jag längtar till en massa så tänkte att jag skulle göra en likadan lista!




Jag längtar till / efter..

  • att få gå på julmarknader
  • lillajulen 
  • den första riktiga snön
  • jullovet
  • första advent
  • att få se när det är bitande kallt och snön glittrar i solen (något av det vackraste!)
  • att få göra en massa julgodis
  • den första lussekatten
  • uppesittarkvällen
  • att vi sätter upp våra julsaker
  • julmaten
  • julafton förstås!
  • den mysiga stämningen under hela december
  • lucia
  • pepparkaksbak 
..och mycket mer som jag inte kommer på nu.

Jag längtar inte till / efter..
  • slask
  • att det är ishalt ute 
  • nyårsafton
  • när julen tagit slut
Vad längtar du till?

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar