onsdag 18 december 2013

Min åsikt om julkalendern























Nu återstår det endast 6 avsnitt utav årets julkalender och då har vi kommit så långt in i julkalendern att alla säkert har någon åsikt om den. Vad tycker jag då om den?

Jo, jag gillar den verkligen väldigt mycket! Före den börjat hade jag inte så mycket förväntningar på den, egentligen, men jag blev positivt överraskad. Jag har ju aldrig läst någon Barna Hedenhös - bok så jag visste ju inte före det här vem de egentligen är/var.
Så enligt mig - en av de bästa julkalendrarna på många år! Kommer bli en favorit framöver :)

En av mina favoritroller i julkalendern är mamma Hedenhös, Knota.






















Hon är liksom så livlig och vill så mycket, men ändå hemskt snäll och lugn och kan ta kontrollen om det är något Ben inte förstår.

Jag brukar alltid fundera efter varje avsnitt om vad som kommer hända framöver.. Och hur kommer det sluta då? Jag tror att.. ja, förstås är det ju ett lyckligt slut och eftersom julkalendern heter "Barna Hedenhös uppfinner julen" så kommer det ju blir jul till slut som de kommer fira - kulafton eller julafton. Och de kommer först åka tillbaks till stenåldern helt i slutet, i sista avsnittet.
Stella och hennes pappa Sture kommer bli sams igen helt säkert och fira en riktig familjejul tillsammans. Den bittre statsministern kommer nog också bli sams med alla och jag tror faktiskt att Hedenhösarna kanske kommer hjälpa honom med att åka till det svarta hålet med deras raket bara han ger tillbaks sagogrynet.
Så till slut blir allt bra och alla firar den uppfinna julen tillsammans i museét!

Vad tror du?

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar