fredag 13 december 2013

Luciadagen!

Åh vad jag längtat till den här dagen, inte bara för att det är fredag utan för att det är en av de mysigaste dagarna på året - lucia talar jag om såklart! Man får äta så många lussekatter man vill, för det är lucia. Och så kan man gå på lucia i kyrkan.
I kommunen jag bor har vi en egen lucia och det har alltid varit en tradition för mig och min pappa att gå och se i kyrkan. Har alltid älskat det! Så ska snart börja åka iväg till kyrkan :)

Jag och en kompis hade faktiskt tänkt anmäla oss till luciavalet i år, fast tyvärr så var vi lite lite för sent ute.. så det blev inget av det. Fast det är ändå kul att gå och se för det är alltid personer man känner.

De som inte har chansen att gå och se på något luciatåg kan se på det HÄR från Örebro, på SVT Play. Riktigt fint och stämningsfullt!

Ha en riktigt fin luciadag (den som återstår)! Ät många lussekatter och gå och se på ett mysigt luciatåg!




//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar