söndag 25 augusti 2013

Planering




















Idag är det 25:te augusti och igår (för alla uppmärksamma) var det ju prick 4 månader kvar till julafton! Tänk, då är det bara ca 3 månader kvar till 1 december. Det är inte klokt vad tiden går snabbt, men jag gillar det. Äntligen är julen snart här igen! :)

Endel av min söndag har gått till att bläddra igenom en hel hög med gamla jultidningar. Försöka få lite inspiration, lite julstämning och planera vad jag ska baka och göra för godis till julen. Åtminstone ska jag göra en av mina största favoriter, Rocky road. SÅ himla himla gott!
Jag har lite blandade tidningar. Mat/bakningstidningars julspecial (Allt om Mat, Matmagasinet, Hembakat och Lantliv Mat & Vin), Härliga Jul, Allers Julmagasin och Stora Juljournalen. Sedan har jag också recepthäftet från Milda, "Snart är det jul" som man har kunnat beställa gratis i två år nu. Kanske det finns samma möjlighet i år för de som missat det?





















Någon annan som redan tagit fram sina gamla jultidningar eller är jag kanske den enda?

//Matilda

3 kommentarer:

  1. *räcker upp handen" jag har också kikat i jultidningar

    SvaraRadera
  2. Roligt att du är igång igen! :)

    Jag har varit nära att bläddra i mina gamla tidningar jag också. Hittills har jag dock klarat mig med att läsa bloggar, men jag undrar hur länge jag kan hålla igen ;)

    SvaraRadera
  3. Kul att jag är inte den enda :D
    Det kan vara lite svårt att inte låta bli ;)

    SvaraRadera