söndag 27 november 2016

När första ljuset brinner...

...står julens dörr på glänt. 

Nu ni, nu är ju inte december och julen långt borta. Detta vi väntat på i ett års tid och som alltid känns som en evighet ifrån, men plötsligt står man där igen med "julens dörr på glänt" och undrar vart alla månader gått. 

Idag firar vi första advent och jag startade dagen perfekt med att tända första ljuset, äta lite julig frukost (och givetvis en liten pepparkaka också!) och lyssna på julmusik. Måste säga att jag är riktigt nöjd med min adventsljusstake, min första jag fått pynta själv dessutom! Mossa, lingonris, grankvistar, små pepparkakor och röda svampar. Sådär som jag tycker en adventsljusstake ska se ut. 

Igår firade Finland lillajul och mina föräldrar hade kommit till mig på besök, så vi gjorde världens godaste lillajulsmiddag i vegetariska tecken. Mer om det i en inlägg senare idag.

Nu ska ni ha en fortsatt fin adventsförmiddag och julmysa till max!


//Matilda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar