onsdag 16 november 2016

En julig onsdag

Okej, inte kanske världens juligaste, men några roliga jul-relaterade saker har det i alla fall hänt.

1. Igår kväll och natt snöa det en massa, alltså det var så mysigt och fint när man vaknade i morse. Dock tror jag snön håller på att smälta nu, vilket verkligen är synd. Vill ju ha snö till lillajul!!

2. För några veckor sen var jag med i en tävling på Sveriges Radios hemsida helt för skojs skull där de tävlade ut några stycken av årets pappersjulkalendrar och fick förra veckan ett mejl om att jag var en av de som vunnit. Hurra! Idag fick jag då hem den på posten. Har haft pappersjulkalendern en gång tidigare när jag var kanske åtta eller nio år, som pappa hade köpt till mig från Sverige, men annars har man ju aldrig någon möjlighet att få tag på den här i Finland.



3. Idag när jag var i butiken råkade jag få syn på något som fick mig på strålande glatt humör. En ny julmustsort och, hör på det här, SMÅ JULMUSTFLASKOR! Första någonsin det sålts små julmustflaskor i Finland och det är väl herregud på tiden. Köpte mig en och ska provsmaka den inom kort. Recension kommer då! Julmusten är gjord av Vasa Bryggeri som var en nyhet för mig och tyckte också designen var riktigt söt. Nu skulle det bara kunna komma julmust i små glasflaskor också, så skulle jag var riktigt nöjd.





































//Matilda

1 kommentar:

  1. Jag har också en sådan julkalender, det var några år sedan sist, så det ska bli kul att ha en i år! :)

    SvaraRadera