måndag 12 november 2018

Matilda recenserar: Ben & Jerry's pepparkaksglass


Nu så, efter mycket letande hittade jag under helgen Ben & Jerry's nya glass med pepparkaksbitar. "Spice & All Things N'ice". Kolaglass med choklad- och pepparkaksbitar för att vara noggrann.


Ben & Jerry's har alltid varit en storfavorit hos mig. Visst, något översöt i större mängder, men god som bara den. Den här var ingen annorlunda. Både krispiga och mjuksega bitar i glassen av pepparkaka och choklad, vilket gav en god pepparkakssmak. Bäst kändes pepparkakssmaken när man smakade några skedar. Sedan försvann den något efter att ätit en hel skål. Skulle önskat mig ännu mera pepparkakssmak! Kanske pepparkakskrydda i själva glassen också (oj nu blev det mycket av ordet pepparkaka här)?


Trots det var den farligt god och kommer absolut köpa en burk till om jag hittar den på nytt. Åtta av tio pepparkakor i betyg av mig.

/Matilda

1 kommentar:

  1. Låter så gott! Har faktiskt inte lyckats hitta den i butik ännu. Men jag tänker att den kanske skulle kunna stå som inspiration inför några egna glassexperiment... :)

    SvaraRadera