fredag 2 november 2018

Julens one and only tidning

Första julmagasinet jag köpte i år, och som jag köpt varje år sedan 2010, var Allers Julmagasin. I år tilltalade det dock mig inte alls. Kändes inte det minsta nytänkande och blev rätt besviken då jag tyckte precis motsatsen förra året.

Förutom Allers Julmagasin är Amelia jul en av de tidningar jag brukar köpa varje år. Amelia har inte hängt med lika länge som Allers, men i några år har det tillhört traditionen att köpa ett ex.


Nu har jag kommit fram till att Amelia jul faktiskt är den enda tidning som behövs! Den har ju allt! Allt jag önskar i ett julmagasin. Vi har recepten, vi har pysslet, vi har reportagen, julklappstipsen, intervjuerna och bok- och serietipsen. 122 sidor fulla med bra innehåll med andra ord. Definitivt värd pengarna. Vilket man inte kunde säga om Allers julmagasin i år.

Dessutom köpte jag Amelias andra (ja, ni hörde rätt! ANDRA) julmagasin idag - Amelia julpyssel & hemmafix. Har inte hunnit läsa den än, men ser ändå lovande ut måste jag säga.

För att sammanfatta, är du ute efter den bästa och innehållsrikaste tidningen i år - köp Amelia jul! Får 5 av 5 polkagrisar från mig.

(Låter som jag är sponsrad av Amelia efter det här "reklamiga" hyllningsinlägget, men nejdå, vem blir inte glad av ett riktigt bra julmagasin!?)


/Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar