onsdag 18 oktober 2017

Om årets andra julmagasin



Jag köpte årets andra julmagasin under helgen, Hus & Hem Julspecial. Det är ingen tidning jag brukar köpa varje år direkt, men i år, precis som förra året, fick det bli ett ex. Hus & Hem brukar alltid vara rätt tjock vilket jag gillar, men innehållet brukar inte alltid falla mig i smaken. Förra året var jag riktigt besviken på tidningen, men i år har jag en något annan åsikt. Jag minns inte exakt vad det var som jag inte gillade med tidningen förra året, men åtminstone var det otroligt mycket annonssidor vilket säkert tog upp halva tidningen. Man köper ju inte en dyr tidning för att kolla på företag som reklamerar sina grejer!? Och så var det knappt några recept om jag inte minns fel, vilket jag gärna ser en hel del av i det ultimata julmagasinet.



































Detta års Hus & Hem Julspecial gillade jag mer dock. Fanns en del recept, både bakning, julgodis och för glöggfest. Och mycket mysiga, inspirerande bilder och nytänkande idéer. Vet inte vad det är med mig i år, men har blivit så sjukt inspirerad av det jag sett i julmagasinen och vill bara testa på allt!



Det jag börjar bli lite trött på, och inte bara gällande Hus & Hem utan alla julmagasin i princip, är detta med godisrecepten. Har köpt julmagasin i så pass många år att det känns som man börjat se det mesta. Börjar bli lite uttjatat tycker jag. Det är alltid med typ knäck, chokladknappar med torkade bär och nötter, chokladbräck med polkagrisar eller liknande, bounty osv. Ja, ni fattar. Så svårt kan det inte vara att komma på något lite mer nytänkande? Alla har gjort dessa godisar, alla känner till dom. Eller är det bara jag som känner så här?

Bortsett från det gillade jag tidningen och ger den 4 av 5 stjärnor!

/Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar