söndag 6 november 2016

En lördag i julens tecken

Jag kunde ju inte hålla mig. Jag både julpyntade och bakade lussekatter igår. Mer om julpyntet i ett annat inlägg, men låt oss tala om lussekatterna.

Jag har gått och längtat efter både lukten och smaken av saffran sen säkert augusti och har tänkt typ varje veckoslut att "NU ska jag baka lussekatter", men så har det varit andra program som kommit iväg. Men igår, då tog jag chansen! Alltså åhh ni anar inte hur efterlängtat detta var. Jag bjöd in en vän och så satt vi där och lyssnade på julmusik och bakade lussekatter. Mys x1000. Nu har jag stillat min jullängtan en aning i.o.m min väldigt juliga lördag, men december får ju gärna komma himlans fort nu så gatorna skulle julpyntas och hela "balunsen" drog igång någon gång!!!

Lussekatterna gjorde jag med poolish (fördeg som blandas ihop kvällen före med mjöl, vatten och jäst) och goda som bara den blev de! Om du vill ha receptet hittar du det snart på min bakningsblogg, klicka HÄR för att komma dit.



















//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar