lördag 8 augusti 2015

Snart är det jul igen!

Så var det plötsligt augusti och Matildas Jul fyllde 3 år för fem dagar sen. Galet vad de här månaderna sen december förra året gått fort, känns som det gått mycket fortare än vad det brukar faktiskt. Det är nu endast fyra (!!) månader kvar till december, fast det känns inte som det skulle vara så nära julen. Vi har haft en riktigt dålig sommar vädermässigt och nu när vi kommit in i augusti månad har det blivit sommar på riktigt. Därför har jag ännu inte den minsta julstämning, vilket jag annars brukar börja få vid den här tiden när vi börjar gå mot hösten. 

På grund av det tror jag inte jag tänker börja skriva så mycket här ännu åtminstone, kanske väntar till september. Får helt enkelt se när julstämningen sätter igång!

Har ni fått någon julstämning ännu?


Till något annat, visst har ni väl hört och sett vad som ska vara SVT:s julkalender i år? Historieätarna!! Hur bra är inte det? Jag älskar historieätarna och att det nu ska bli en julkalender av det är ju rena drömmen! Har på känn att den kommer bli super. Lite annorlunda än vad julkalendrarna brukar vara, men tror ändå en kommer få julstämning av den. Åh nu börjar jag faktiskt länga till 1 december.

Här är en smygtitt av en scen som publicerades redan i början av året;




//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar