torsdag 23 augusti 2012

Frågor om julen

Julen närmar sig med stormsteg, fast den ändå känns så långt bort ännu! Om man tittar längst ner på den här sidan står det hur många månader, dagar och timmar det är kvar till julafton. Bara 4 månader, inte mycket det! :)
Men nu hittade jag en julenkät på Maries strålande jul (det är en hel del andra med julbloggar som också redan börjat blogga) och tänkte att jag skulle svara på frågorna:

Längtar du efter julen?
Ja, jag har nog börjat längta lite smått redan. Snart kommer ju hösten och då är det inte länge kvar till julen! Jag älskar julen och börjar alltid längta efter det efter sommarlovets slut...
Har du något speciellt minne från förra julen?

Nej, vi brukar ha samma traditioner, men det är det som tillhör julen! Vi hade det mysigt med familjen som alltid.
Testade du något nytt recept förra julen?

Jag gjorde någon sorts citronmarinerade ägg som var ganska gott och så gjorde jag vit chokladtryffel med lingon som jag inte hade testat förut. 
Har du börjat fundera på julklappar?

Lite faktiskt! Har gjort en liten lista på vad jag eventuellt skulle kunna ge till min familj och kompisar. Skulle du kunna tänka dig att åka bort över julen?
Nej, aldrig! Min jul ska absolut firas hemma med familjen! Skulle aldrig kunna tänka mig att t.ex åka till ett varmt land på julen. Det tillhör att det ska vara kallt, mörkt och snö på julafton. Skulle du kunna tänka dig att istället för julklappar resa bort efter julen?
Är inte så mycket för resor så, nej, det skulle jag inte kunna tänka mig. Jag vill nog hellre ha mycket julklappar!Vilka är dina förväntningar på årets julkalender?
Ganska höga. Hoppas att den skulle vara ungefär lika bra som första Mysteriet på Greveholm :)När kommer du att dricka säsongens första glögg?
Någon gång i november tror jag. Vid lillajulen!




















Bild från förra årets "lussekattsbak"!


//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar