måndag 24 augusti 2015

Vad väljer jag?

Idag är det 24 augusti, alltså endast ynka fyra månader kvar till bästa dagen på året! Det är just dessa månader som alltid bara brukar rinna iväg fast en tycker det går så långsamt och det är så tråkigt väder, men fyra månader är faktiskt otroligt lite och vips(!) ska ni se så har vi december här igen! Kan knappt vänta! Nu är det bara så småningom att börja planera allt en ska baka, julgodis som ska göras, julklappar som ska köpas och alla marknader som ska besökas.

Nu till något helt annat, hittade en "vad väljer jag?"-lista på Annies blogg som jag sett på en massa bloggar de senaste dagarna. Varför inte svara på den själv tänkte jag, här är mina val;

Knäck - Kola
Apelsin - Satsumas
Köpta köttbullar - Hemlagade köttbullar (men vego)
Pepparkakor - Saffransbullar
Köpta juldekorationer - DIY juldekorationer
Vit julinredning - Röd julinredning
Konstgjord gran - Äkta gran
Adventsstjärna - Adventsljusstake
Tomtar - Änglar
Hemmagjorda julklappar - Köpta julklappar
Tända ljus - Ljusslinga
Egenhändigt inlagd sill - Köpt inlagd sill
Köpt risgrynsgröt - Hemlagad risgrynsgröt
Ischoklad - Rischoklad
Modern jul - Gammaldags jul
Prinskorv - Julkorv (ingendera)
Amerikansk julmusik - Svensk julmusik
Stilla Natt - Gläns över sjö och strand
Kan du vissla, Johanna? - Karl Bertils Jonssons Julafton (ingendera)
Brunkål - rödkål (ingendera)
Gravad lax - Rökt lax
Amelia Jul - Allers Julmagasin
Julfirande hemma - Julfirande borta
Köpt glögg - Egengjord glögg
Alkoholfri glögg - Vinglögg
Kanel - Saffran
Mjuk pepparkaka - Pepparkakor
Tidning med julpyssel - Tidning med julmat
Ett päron till farsa firar jul - Tomten är far till alla barnen (ingendera)
Ernst Jul - Leilas Jul





//Matilda

2 kommentarer:

  1. Kul att du gjorde dina val! Jag gillar också Allers Julmagasin - hoppas tiden går fort tills den kommer ut i affärerna!

    SvaraRadera
  2. Ja hoppas det! Den brukar väl komma ut runt mitten av oktober, inte långt kvar då :)

    SvaraRadera