onsdag 1 oktober 2014

Oktober och 10 snabba

Idag är det redan oktober! Oj oj vad tiden går snabbt! Snart är det ju faktiskt jul, bara två månader kvar tills den underbaraste månaden börjar :)
Idag hade vi frost igen och termometern visade på minussidan. Förstås är det ju lite kallt, men blir ändå så glad av att det är lite kyligare. Har liksom väntat på det här länge nu och det känns genast lite lite juligare på något sätt. Nu väntar jag ju bara på den första snön och så är jag hur glad som helst!

Till något helt annat, såg den här listan med 10 snabba här som i sin tur hade hittat listan här. Tänkte i alla fall besvara dom 10 snabba nu för skojs skull:

Knäck / Ischoklad
Grönt / Rött
Lussebullar / Pepparkakor
Last christmas / All I want for christmas is you
Barna Hedenhös uppfinner julen / Tjuvarnas jul (kan inte välja, tycker båda är lika bra!)
Julmusik / Julfilm
Uppklädd på julen / Nerklädd på julen
Varm choklad / Glögg
Russin / Mandel
Köttbullar / Prinskorv (ingendera eftersom jag ju är vegetarian)































Två bilder jag hittade från förra december.

//Matilda

2 kommentarer:

  1. Ha! Mina svar hade varit identiska till dina, förutom att jag lätt hade valt tjuvarnas jul över förra årets rätt trista. Kul!

    SvaraRadera
  2. Haha vad kul! :D Jaa Tjuvarnas Jul vart ju riktigt bra, men tycker faktiskt Barna Hedenhös var rätt så bra den med!

    SvaraRadera