söndag 5 oktober 2014

Julbingo

Brukar ni ha jullekar på julafton? Eller bara under december månad någon gång?
Alltid på lillajulen (som firas här i Finland sista lördagen i november) brukar jag hitta på någon jullek, eller mer som en julfrågesport till familjen. Det kan vara att dom ska fylla i saknade ord i en klassisk julsång, gissa hur en säger god jul på olika språk i olika länder, allmänna frågor om julen.. Ja allt möjligt sådant. Och så kan vinnaren få något litet pris. Kanske lite julgodis :)

För någon månad sedan när jag googlade jullekar hittade jag något som jag tyckte verkade hur kul som helst, nämligen julbingo!
Just den här varianten gick ut på att det ska finnas en skål med lappar där det står namnet på olika julsånger och så har alla en bingobricka där alla sångerna finns. Sedan drar alla i tur och ordning en lapp och sjunger en bit utav låten. Sedan kryssar alla i just den låten på sina brickor och den som sedan får fem julsånger i rad ropar "bingo" och vinner. Så det ska jag köra på i år tror jag.

HÄR finns bingobrickorna som jag hittade.







































Bildkälla

//Matilda

1 kommentar:

  1. Hej! Här finns ett nytt julbingo du gärna får testa: http://www.spelabingo.org/julbingo/

    SvaraRadera