fredag 20 december 2013

EFIT och julgran

Jag är så exalterad För. Det. Är. 4 (FYRA) dagar (!!) till julafton!! Hur sjukt är inte det!? Det har gått så grymt snabbt, vilket också är lite ledsamt eftersom den absolut bästa tiden snart är slut igen och det känns liksom som det bara går snabbare och snabbare för varje år som går.. Och när julen är slut, då känner jag mig så tom på något sätt, för jag är som lyckligast på julen :)
Någon annan som känner igen sig eller är jag den enda? ;)

För att prata lite om julafton, dagen med stort D, så kom jag på en idé för några veckor sedan. Har sett det på andra bloggar, men vet inte om just julbloggar har haft det.. Det jag tänker mig är i alla fall att ha en sorts EFIT - alltså EttFotoITimmen. 

Det brukar ju alltid vara så med det här att man uppdaterar sin blogg varje timme med ett foto på vad man gör just då, fast det kan man ju inte riktigt börja göra på självaste julafton så det jag tänkte göra då är att jag tar fram kameran och fotar ett foto varje timme under julafton och så lägger jag upp bilderna på bloggen under mellandagarna. Då får ni se hur min jul är med bilder istället för att jag bara skulle skriva om den. Hur låter det? 
Någon som skulle haka på? :) 
För det är ju lite det som är kul, att få läsa om andras jular, hur de har varit. 

______________________________________________________________

För att gå till något helt annat så har jag klätt min farmors julgran idag. Vi själv kan inte ha någon julgran p.g.a 1. det finns inte plats, för litet helt enkelt och 2. vi har en lite smått galen katt som skulle med största sannolikhet börja klättra och söndra granen.. Ingen bra idé!
Därför är det så kul att jag varje år får klä min farmors julgran för jag måste få julgran i någon form till julen. Älskar julgranar! 

Hade matta och glansiga guldbollar och även röda, silvrigt glitter och vanliga ljus. Blev riktigt nöjd över resultatet (och ja, det är en plastgran)!


































//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar