söndag 27 oktober 2013

Äntligen pepparkakor!

Idag gick jag till butiken för att köpa ett paket med Annas pepparkakor. Jag hade sett ett recept på pepparkakskaffe som jag ska testa ikväll. Om det blir gott skriver jag ut receptet här!
Men det var så gott med årets första pepparkaka :) Har faktiskt varit rätt så tidigt med mycket juligt i år. Första pepparkakan nu i slutet av oktober, första julmusten i början av oktober, julmusik i mitten av oktober och tomtegröt redan i september! Ja och höll på att glömma, lussekatter i september.
Nu saknas bara glöggen, fast antar att den också kommer drickas inom någon vecka. Har gått och sneglat på den i butiken nu varje gång, börjar allt bli lite lockad att köpa en flaska :)


























Jag hade för mig att det fanns mycket tillsatser i köpta pepparkakor, men det visade sig ju att det inte alls fanns. Bara sådana ingredienser som man själv brukar använda när man gör egna. Det är bra det!




















//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar