måndag 5 november 2012

Snabb julenkät

Hittade en liten julenkät hos Maries strålande jul och tänkte att jag svarar på frågorna. Det är ju alltid kul! :)

Vad önskar du dig i julklapp?
Lite olika saker, men t.ex en klocka, bak/kokböcker, flanellpyjamas, gjutjärnsgryta och väggkalender för 2013.
Vilken är den tradition (förutom allt på julafton) som ger dig mest julkänsla?
Hmm... kanske när vi bakar lussekatter och pepparkakor och när vi går på lucia i kyrkan.
Vilken tomte vill du tro på:
a) kommer tomten flygande med renar, med häst och släde eller annat?
Jag har ju tänkt (när jag var mindre) att tomten kommer med renar (Rudolf speciellt), men på senare rå tänker jag nog att han kanske kommer gående eller med bil :)
b) var bor din tomte?
Ja, tomten bor ju här i Finland! I Korvatunturi för att vara exakt. Sedan finns det ju "Santa Park" i Rovaniemi.
c) äter tomten mest gröt eller mjölk och kakor?
Jag tror han äter lite både och. Gröt äter han säkert en hel del under julen, men resten av året passar han på att äta annat. Han blir ju säkert en aning trött på gröt! :)
d) kommer tomten genom skorstenen, knackar på dörren eller annat?
Han kommer inte genom skorstenen! Inte ryms ju säcken med där. Nej, han knackar på dörren.
e) hänger ni upp strumpa?
Nej, det har vi aldrig gjort!
Vilka är dina tre favoritjulsånger?
Det är (utan inbördes ordning);
1. Det strålar en stjärna
2. Jag drömmer om en jul hemma
3. Julen är här

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar