lördag 24 november 2012

JULAFTON om EN månad!!

Idag är det prick EN månad kvar till julafton!! Kan inte tro det, det har ju gott så snabbt :)
Det "dåliga" med december (inte för att det egentligen finns något dåligt med december och jul) är att tiden går så snabbt! Jag längtar ju varje år SÅ mycket till jul, men ändå vill jag att december ska gå långsamt så att man hinner njuta av allt juligt. Glädjen, julhelgen, julgodiset, pepparkakor, lucia, lussekatter, advent... Just december månad brukar ha en tendens att bara flyga iväg tycker jag :)

Men nu har det börjat hända lite hemma hos oss, alltså något juligt. Idag har jag gjort två olika sorters tryfflar, pepparkakstryffel och apelsin-kaneltryffel, till min julkalender, jag har klätt min julbock med granris (stommen snickrade jag ihop i september) och så har vi satt fram julstjärnan och en adventljusstake i fönstret. Det blir direkt en sådan julig och mysig stämning i huset, eller hur? :)
Redan förra helgen julpyntade vi på vår terass. Det blev så fint. Har tyvärr ingen bild på det, men bl.a finns där min julbock, lite ljus och i taket har vi hängt en gammal gardinstång (låter kanske lite konstigt, men det är faktiskt väldigt snyggt). Där hänger pepparkaksformar och hjärtan med texten"God Jul".




















Två av förra årets julgodis-sorter; Wienernougat och Vit chokladtryffel med lingon.

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar