måndag 12 september 2016

Juliga tidningar

Igår kväll när regnet öste ner och jag hade tänt ljus kände jag att det passade perfekt att plocka fram min, vid det här laget rätt stora, hög med gamla jultidningar för att kolla igenom dom, samla inspiration och få lite julstämning. Sedan kom jag på att jag glömt mina jultidningar från förra året hemma hos mina föräldrar när jag flyttade och det var just dessa jag hade velat kolla igenom allra mest! Mina tidningar från 2010 och 2011 börjar ändå kännas lite gamla, har liksom kollat igenom dom varje år hur många gånger som helst i sex års tid, så som ni förstår börjar idéerna där inte kännas så lockande längre.



Nu ser jag framemot årets tidningar och det är ju bara en månad kvar tills de första tidningarna kommer till försäljning! 
Jag hittade en lista hos Therese's Jul för ett tag sedan med datum då tidningarna kommer till butiken;

Allers Julmagasin: 11 oktober
Stora Juljournalen: 13 oktober
Amelia Jul: 17 oktober
Lantlivs Julspecial: 21 oktober
Lantliv mat & vin: 1 november
Hembakat Julspecial: 1 november
Allt om mat: 4 & 22 november 

Jag ska till Sverige över dagen på lördagen, synd bara att det inte var en månad senare så jag kunde ha köpt med mig jultidningar! Alla förutom Stora Juljournalen brukar gå att få tag på i Finland, men dom är ju så grymt mycket dyrare här!? 

//Matilda

2 kommentarer:

  1. Du får säga till om du vill ha köphjälp! Men det kanske blir "lika dyrt" ändå med porto?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad snällt! :) Jag tror nästan det tyvärr... Jultidningarna brukar ju vara rätt tjocka = tunga = dyrt porto :/

      Radera