tisdag 22 december 2015

December månad på instagram

Nu tänkte jag vi ska ta en titt vad jag gjort under december, med bilder från mitt instagram-konto @matildasjul!

Jag har druckit ett nytt te varje dag från min te-adventskalender, här är den andra tesorten "Knäck i kolan" som jag gett 4 av 5 tepåsar. Alltså en av favoriterna! Tycker faktiskt det har varit väldigt hög kvalitet på varje tesort, nästan varenda en har fått 3, 4 eller 5 i vitsord, men så har det ju även funnits ett par som fått en 1:a eller 2:a. Dock inte många.






































Den 6 december, på Finlands självständighetsdag, firade vi den traditionellt genom att kolla på slottsbalen på TV.


























Vi har firat advent. Här är en bild från tredje advent, även lucia. Såhär ser våra adventsljus ut i år, från IKEA. Tycker det är snyggt med blockljus, men nackdelen med dem är definitivt att de måste brinna i timtal för att de ska "sjunka" något och att det ska bli i ordning, alltså att de bli högre vartefter.





























Musikhjälpen höll på från den 13 - 19 december, som ni kanske vet. Det är något av det bästa under december tycker jag. Det tillhör verkligen julen och de sprider så mycket kärlek och glädje. Underbart program <3 Så hela den veckan gick nästan ut på att kolla på Musikhjälpen nonstop. Som tur var jag ledig mycket den veckan ;)






































Igår när jag vaknade upptäckte jag detta. Min pepparkakskarusell hade liksom rasat in i mitten där pelaren står och hela karusellen är förstörd.. Så himla synd! Väldigt mystiskt det hela, förstås verkligen inte vad som kunnat hända?






































Under helgen hjälpte jag min farmor att klä hennes julgran. Vi har ju ingen egen julgran, bara vår mini-variant, så det är alltid så kul att få klä åtminstone någon gran! Brukar ju ge mycket julstämning!






































Så har jag också hunnit med att göra årets julgodis klart. Tre sorter blev det, och goda blev dom allt! Från vänster syns polkafudge, chokladdoppad iskokos och nougat med kola, jordnötter och choklad. Ska försöka få ut recepten här så snart som möjligt, annars hittar du dom tills vidare på min bakningsblogg "Matildas kafferep" där jag publicerar dom fram till julafton. Just nu finns receptet på polkafudge där.





























//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar