fredag 9 oktober 2015

Pepparkakshusplanering

Då var det dags att börja tänka på hur årets pepparkakshus egentligen ska se ut. Jag brukar ju alltid göra mina egna "ritningar", vilket gör att det alltid finns en risk att något mått gått fel och pepparkakshuset blir vindigt och så, men det är liksom lite charm i det också tycker jag :)

Har gjort eget pepparkakshus sedan 2011 och det har blivit alla sorters. Minipepparkakshus, muminhus och "klassiska".









Har kollat runt på pinterest för lite inspiration, amerikanerna verkar göra v-ä-l-d-i-g-t pampiga och överdådiga pepparkakshus, vilket jag inte tänker börja göra, men ett hus jag fastnade extra för var som en pepparkaksstad, i runt format. Det är bara husfasaderna en ser och det var otroligt snyggt tycker jag. Enkelt också, eftersom det bara är att göra många delar av exakt samma modell och dekorera alla olika.

Här är bilden jag blev inspirerad av och tror faktiskt det kommer bli något liknande i år. Fast i en mindre modell då.






































//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar