söndag 27 september 2015

Tre saker som ger mig julstämning på hösten

Nu när det är knappt tre månader kvar till julafton och endast 64 dagar kvar till december vill jag redan börja få en massa julstämning och det gör en ju bäst med juliga livsmedel! Just nu är det tre saker i mitt liv som verkligen får mig att tänka på julens alla mysiga stunder. Tyvärr är två av dessa saker sådant jag köpt på min resa i Sverige, vilket betyder att när de är slut kommer jag inte få tag på dem något mer... :'( Nåväl, får försöka spara på dem så mycket det är möjligt!

Nummer ett är Oatlys Chaidryck, himmelskt gott! Ni som inte smakat, gör det!! Det är helt enkelt havredryck med chaismak, vilket med alla juliga kryddor ger mig så mycket julstämning. Serveras bäst varm enligt mig.





Nummer två är även det chai, men i form av te den här gången. Brukar alltid köpa ICAs chaite när jag är i Sverige, har kommit att bli något av en storfavorit för mig. Det är något med kryddorna, kanel, kardemumma, ingefära, vanilj... som får mig att tänka på julen.





Nummer tre är förstås.. satsumas! Jag kan tänka mig att majoriteten av alla julbloggare har denna underbara citrusfrukt som deras favoritfrukt? När det är säsong för satsumas köper jag det hem varje gång jag är i butiken och äter flera om dagen.





Vilka livsmedel får dig att tänka på julen?

//Matilda

2 kommentarer: