onsdag 12 september 2012

Längtar...

Längtar så jättemycket till julen! I princip börjar redan min jullängtan efter sommarlovet, där i augusti, men det är nu, i september, som den riktigt "stora" längtan börjar komma. Älskar allt som har med julen att göra; stämningen, ljusen i mörkret, glädjen, julkalendern, julklappar, julklappsinköp, julgodis, julmaten, planeringen, julbaket, pepparkakor, lussekatter, dofterna... Ja, precis allt!
Jag har redan börjar tänka på vad jag ska laga för julgodis. Förra året gjorde jag fyra sorter, knäck, pepparkakskola, vit chokladtryffel med lingon och wienernougat. Där blev nog min favorit wienernougaten. Så mycket godare än köpt och så enkel att laga. Lägger upp recepten på alla godissorterna närmare jul.
Men i år har jag tänkt på marshmallows, skumtomtefudge, lakritskola doppad i mörk choklad med flingsalt, wienernougat (igen!) och lite annat.
Har ni något tips på gott julgodis?

Förresten, Allers julmagasin kommer snart ut i butikerna, den 9 oktober! Bara ungefär 1 månad kvar då :)
Jag brukar alltid köpa Allers julmagasin, Juljournalen (av Hemmets journal) och Härliga Jul (av Hemtrevligt). Man får mycket inspiration av dom och så kan man drömma sig bort till julen. Älskar sånt!

Ja, men nu är det ju bara ca 2 1/2 månad kvar till december. Kul, kul!!
Många människor tycker ju att det är väldigt tidigt att börja tänka och längta efter julen redan i september, men det finns nog många som gör det! Om man bara tittar på alla julbloggar :)

Ha det bra!

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar