torsdag 7 augusti 2014

Julkalenderssamling

Julkalendrar är något som verkligen tillhör julen och är där för att ge den där mysiga, fina
"barndoms"känslan över hela julen. Det har sänts både bättre och mindre bättre julkalendrar i SVT under åren och förstås har jag ju fått några speciella favoriter! Gärna vill en ju också ha dom i DVD-form, det är ju mycket roligare att ha det så tycker jag. Då kan en skapa sin egna julkalenderssamling med alla sina favoriter :)
Hittills har jag bara tre av mina favoriter, finns ännu sju kvar som jag skulle vilja ha.















Lasse-Majas detektivbyrå / Skägget i brevlådan / Hotell gyllene knorren (+ filmen)

Alla mina favoriter är just dessa tre samt Tjuvarnas jul, En riktigt jul, Dieselråttor och Sjömansmöss, Sunes Jul, Barna Hedenhös uppfinner julen, Mysteriet på Greveholm och Mysteriet på Greveholm II.

Har haft som en "tradition" i flera år nu att, några månader före årets julkalender börjar, kolla på mina gamla favoriter på You Tube eller DVD. Brukar nog hinna med med en tre - fyra stycken beroende på hur mycket jag kollar per dag.
Började faktiskt kolla på Skägget i brevlådan idag, det är absolut en av mina favoriter av alla julkalendrar! Så himla bra och rolig. Efter det blir det nog förra årets favorit med familjen Hedenhös!

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar