onsdag 27 december 2017

Julafton -17 i bilder

Så var glada julen slut, slut, slut. Kommer aldrig ifrån den där speciella känslan när julafton är över. Blir ledsen och känner mig tom på något sätt. Men jag vaknar också pirrig och förväntansfull varje julaftonsmorgon och känner mig som ett litet barn igen. Blir tydligen aldrig för gammal för det.

Julafton var fin, mysig och traditionsenlig som vanlig. Risgrynsgröt och skinkmacka till frukost. Julfreden på tv. Godisätande. Julkyrka. Tända ljus på graven. Den goda julmaten. Julklappsutdelning. Julfilm på tv. Lite så var julafton sammanfattat.

Nu kommer den årliga bildkavalkaden.


Jag fick mandeln i gröten!


Gjorde två nya sallader i år. Den med apelsin är ju en klassiker, men de nya var en rödkålssallad med dijondressing, torkade tranbär, blodgrape och pekannötter samt en kokt brysselkålssallad med rödlöks-balsamvinägrette, blåmögelost, valnötter och dadlar. Branteviksinläggningen jag testade i år som ett alternativ till sill var sjukt god!! Kommer definitivt lagas igen! 


Fick otroligt fina julklappar och känner mig så tacksam varje jul. 


"En underbar jävla jul" sändes ju på julaftonskvällen. Det gjorde även "Tomten är far till alla barnen", vilket gav lite beslutsångest om vilken som ska kollas på. Det slutade med att vi kollade på båda. 

Kanske tittar jag in här runt nyår en gång ännu, annars säger jag ett stort tack och hej för denna säsong så ses vi nästa augusti igen!

/Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar