söndag 8 oktober 2017

Julsäsongen startad på riktigt!

Nu kan man väl ändå säga att säsongen på riktigt har startat när det första julmagasinet har landat i butikerna! Visst, säsongen startades för typ två månader sen för mig, men de mindre jultokiga människorna kanske börjar få julen lite i tankarna nu när butikerna börjat få in julsaker. Ändå väldigt dåligt med julsaker hittills i butikerna tycker jag. Verkar som butikerna i Sverige är mycket mer framåt än butikerna här i Finland. Enda juligheterna jag skymtat är lite ljusslingor och ljusstakar. Och så julmagasinet. Annars inget. VAR ÄR JULMUSTEN?? Skärpning butikerna! Jag behöver julmust!

Nu var det ju årets första julmagasin det här inlägget egentligen skulle handla om. Allers är som varje år alltid först ut med sitt julmagasin i butikerna och även ett av mina favoriter. Man kan alltid lita på att Allers levererar inspiration. De andra tidningarnas julmagasin kan det vara lite si och så med ibland.



































I år dock tycker jag att Allers julmagasin var bättre än vanligt. Mycket bättre faktiskt! Blev glatt överraskad. Läste på någon annan blogg att det kändes mycket modernare och att dom hängt med i trenderna och där håller jag med. Fick otroligt med inspiration och vill bara pyssla och laga en massa jag såg i tidningen! Recept var det alltid lite fattigt med, men håller tummarna för att deras ANDRA julmagasin (hurra! ska vara ute den 23 november!) ska innehålla mer av det.

De kom med mycket nya idéer som kändes väldigt genomtänkta och roliga, nedan är några favoriter som jag verkligen skulle vilja göra;



Prisvärt och fyllt med inspiration! Köp om du inte gjort det än!

Min pappa gav mig några gamla julnummer av Hemmets Journal, Allas och Allers från 1973 han hittade på vinden för ett tag sen. Här är Allers julnummer, lite roligt att se hur det såg ut då. 

/Matilda

2 kommentarer:

  1. Jag tycker också att det är jättetrögt med julen i butikerna i år. När vi var på roadtrip till Haparanda fanns det julmust i Kemi, men då tänkte ju dumma jag att det måste finnas det i Österbotten också, så jag köpte inte med mig någon. Men näpp, ingen julmust här ännu... Glögg har jag hittat dock, så alltid något! Och Allers - den tyckte jag kom till Finland tidigare än den brukar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade också hoppats på att butikerna i Österbotten skulle ta efter Sverige lite och börja sälja julmust tidigare :( Glögg har jag inte ens titta efter, men har för mig att jag inte sett någon än..? Tycker också Allers kom tidigare än vanligt! Förra året har jag för mig att det tog kanske en vecka tills jag hitta den.

      Radera