måndag 22 augusti 2016

Lussekattsbak

Gärna nu tack!! Alldeles varma ännu och gyllengula av en massa saffran. Åh gudars vad gott! 

Ni hör, blev så o t r o l i g t sugen på lussekatter. Eller, för att vara ärlig har jag varit sugen på det hela helgen. Längtar efter alla julsmaker och kryddor. Chai, saffran, pepparkakor.. Tror nästan jag måste baka en sats lussekatter nästa veckoslut. Är det för tidigt? Är man alldeles galen om man bakar lussekatter i augusti hehe? 

Förra året bakade jag mina lussekatter med vetesurdeg och det är definitivt det bästa resultat jag fått på lussekatter någonsin, så det kommer jag fortsätta med i år. Om ni vill ha receptet hittar ni det HÄR





























//Matilda

1 kommentar:

  1. mvh åsa
    http://santassecondhome.blogspot.se/2016/08/jag-har-hittat-en-guldgruva.html

    SvaraRadera