torsdag 5 november 2015

Lantliv Julspecial

Det finns faktiskt inte så överdrivet mycket med julmagasin på svenska i finska butiker, vilket är himla synd. Det är flera svenska tidningar jag skulle vilja ha, men som jag inte hittar, bl.a Stora Juljournalen som är min absoluta favorit av alla julmagasin! Förra året råkade jag var så passligt i Sverige i oktober, precis när den hade släppts, men i år var jag ju liksom en månad för tidigt vilket resulterade i noll jultidningar för min del..

Nåväl, hittade åtminstone Lantlivs Julspecial igår i butiken som jag passade på att köpa. Riktigt tjock, nästan åt 200 sidor, så tycker den var värd priset, men det som blir lite av en besvikelse när en börjar läsa den är att en otroligt stor del av dessa ca 180 sidor är reklam för en massa olika företag! Annars fanns det mycket fina reportage, inspirationsbilder och några recept vilket jag alltid uppskattar.
Får 3 av 5 i betyg av mig.






































Det jag alltid stör mig så på är detta med tidningarnas priser. Låt oss säga att en tidning kostar 59 kr i Sverige, sedan säljs den i Finland för 7, 95 € vilket är ca 75 kr. Varför ska det alltid bli så mycket dyrare här? Så störande!

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar