fredag 23 augusti 2013

Jullista - första för i år!

Såg idag på denna fina julblogg att hon gjort en liten jullista. Årets första! Såklart ska jag också skriva mina egna svar, älskar sådana här listor.


















Här kommer dom:

Har du druckit säsongens första glögg ännu?
Nej inte ännu. Känner att det är lite för tidigt för det just nu. Men i oktober är jag ganska säker på att jag kommer dricka den första glöggen!

Vad var bäst med julen 2012?
Väldigt svår fråga. Jag älskar julen så himla mycket att jag inte kan välja en sak, men kanske julkalendern, förstås själva julafton och alla mysiga julförberedelser.

Vet du hur du ska fira julen 2013?
Vi har inget planerat, men vi firar ALLTID hemma med familjen och så ska det absolut också vara! Julen är en tradition, eller som Gustav (Svensson, Svensson) sa; "Det är den ända dan' på året som man verkligen kan lite på hur den kommer bli" :)

Vilken är den bästa julfilmen?
Fast julen är bäst brukar jag faktiskt aldrig se på någon sorts juliga filmer, men om man inte tänker filmer som så utan mer serier så skulle det blir flera julkalendrar och Svensson Svensson Julspecial!

Brukar du köpa en massa nytt julpynt varje år?
Nej, för det första har vi aldrig någon julgran eftersom det blir för stort med sådant, men om vi skulle köpa nytt är det min mamma som tar hand om det.

Längtar du efter julen?
Ja, absolut! Verkligen. Det är ju ändå ganska tidigt för det är ju visserligen bara augusti och sensommar ännu, men jag känner ändå att den där härliga längtan efter julen börjar komma så smått när höstmörkret kryper sig på..

Släpp fram din inre Grinch: Vad av "det typiska juliga" kan du lika gärna skippa?
Väldigt svår fråga det med.. Vad skulle man kan kunna skippa? Ja, julgranen säger vi för vi har ju inte haft någon julgran på säkert 10 - 15 år. Så, fast jag känner och tycker att julgranen verkligen är något som tillhör julen så kan jag skippa den när jag inte haft en sån. Däremot brukar min farmor ha en plastgran som jag brukar hjälpa till och pynta vilket är kul :)

Där var det.

Ha det bra tills vi hörs igen!

//Matilda

1 kommentar: