tisdag 25 december 2012

Min jul - frågor

Såg att bloggen Min Vintersaga hade frågor om julen på sin blogg, så tänkte att jag skulle besvara dem nu:

1. Hur mycket stämning upplevde du under advent, skala 1 - 10?
En 9:a. Jag älskade att det äntligen blivit december och att det snart skulle bli jul! Njöt varje sekund :)

2. Hur mycket stämning upplevde du på julafton, skala 1 - 10?
En 10:a, absolut! Den var ju äntligen här, den älskade julen och jag var SÅ glad!! En väldigt bra julen med bästa familjen och farmor, god julmat och underbara julklappar. Då är man lycklig... :)

3. Finns det något du skulle gjort annorlunda eller önskat var annorlunda denna advent/julafton om du kunde backa tiden. 
Nej, jag tycker att december var en riktigt bra månad, men jag skulle gärna vilja backa tiden eftersom jag skulle vilja att det var början av december nu och att allt kul skulle vara framför en!

4. Tog du tillvara på advent/julen så mycket som du ville i år?
Ja, det gjorde jag absolut. Såg på julkalendern, bakade, gjorde julgodis... Allt som tillhör julen :)

5. Fick du något du önskade dig i julklapp, vad?
Jag fick bak- och kokböcker (t.ex Smaklexikon), en kökskniv, pengar och flanellpyjamas. Så jag fick ungefär halva min önskelista i julklapp. Men jag är så nöjd över alla mina julklappar :)

6. Hur känns det nu efter julafton, är du "mättad" på julen för i år eller vill du har mer julmys?
Jag känner verkligen ingen "mättnad", skulle nog kunna ha julafton och jul länge ännu! Det är ju den bästa tiden på året. Alltså mer julmys!

7. Hade ni snö på julafton?/Hur var vädret på julafton?
Vi hade snö här, mycket snö. Och så snöade det ännu mer så det blev en riktigt vit jul som jag önskat mig också!

8. Såg du hela Kalle Anka klockan 3?
Nej, Kalle Anka sänds i Finland först kl. 19.10 så såg inte på det.

9. Denna juletids bästa julminne?
Hela julen, speciellt julafton och julkalendern kanske. Kul när det var en "uppföljare" på Mysteriet på Greveholm!

10. Glömde ni ställa fram något på julbordet?
Ja, brysselkålen. Den är ju egentligen inte så viktigt, men den glömdes iaf bort i kylskåpet. Och ingen kom ihåg det förrän efteråt.

11. Har du några planer nyår, vaddå?
Inget speciellt vad jag vet. Hoppas på att vi skulle vara hemma och bara fira med familjen med en god middag.

12. Några nyårslöften?
Nej, jag har aldrig nyårslöften år mig själv!
13. Tror du att du kommer fortsätta julblogga hösten 2013?
Ja, förstås! Det här har varit riktigt kul så förstås ses vi nästa höst igen :)
Under resten av året kan man hitta mig på min bakningsblogg Matildas kafferep

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar